بررسی رابطه بین شیوه های فرزندپروری و میزان افسردگی کودکان پیش دبستانی شهرستان بوکان

مسعود نجاری؛ فرخنده مفیدی؛ احمد برجعلی

دوره 2، شماره 5 ، آبان 1395، صفحه 1-16

https://doi.org/10.22054/soece.2016.8842

چکیده
  چکیده:                                  پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین شیوه‌های فرزندپروری و میزان افسردگی کودکان پیش‌دبستان شهرستان بوکان انجام شد. جامعه مورد مطالعه پژوهش کلیه‌ی دانش آموزان مدارس پیش دبستانی شهرستان بوکان بودند که در یک مطالعه از ...  بیشتر

تحلیل محتوای کتاب‌های علوم تجربی دوره ابتدایی از منظر شاخص خلاقیت گیلفورد

حسنعلی گرمابی

دوره 2، شماره 5 ، آبان 1395، صفحه 17-32

https://doi.org/10.22054/soece.2016.8843

چکیده
  چکیده پژوهش حاضر به تحلیل محتوای کتاب­های علوم تجربی دوره ابتدایی از منظر شاخص خلاقیت گیلفوردمی­پردازد که در این تحلیل، تکالیف واگرا به عنوان عامل ایجاد خلاقیت تعیین شده و به بررسی میزان آن تکالیف در کتاب­های علوم تجربی دوره ابتدایی پرداخته شده است. این پژوهش یک تحلیل محتوای کمی است که جامعه آماری آن کتاب­های علوم تجربی دوره ...  بیشتر

مقایسه کارکرد اجرایی (توجه) و عملکرد روانی- حرکتی در کودکان مهدکودک‌های مبتنی بر مشارکت و مهدکودک‌های سنتی

الهه معزی؛ ملوک خادمی؛ زهرا نقش

دوره 2، شماره 5 ، آبان 1395، صفحه 33-45

https://doi.org/10.22054/soece.2016.8844

چکیده
  چکیده هدف از پژوهش حاضر مقایسه کارکرد اجرایی (توجه) و عملکرد روانی- حرکتی در کودکان مهدکودک­های مبتنی بر مشارکت و مهدکودک­های سنتی بود. این پژوهش از نوع علّی – مقایسه­ای بود. جامعه پژوهش حاضر را کلیه کودکان دختر و پسر مراکز پیش از دبستان شهر تهران در سال تحصیلی 95-94 تشکیل دادند که از بین آن­ها 60 کودک (30 پسر و 30 دختر) 6 تا 7 ساله از ...  بیشتر

نقش باورهای فراشناخت و دشواری‌ در تنظیم هیجان در رضایت شغلی مربیان مهدکودک

خدیجه ابوالمعالی الحسینی؛ الهام نقدبیشی

دوره 2، شماره 5 ، آبان 1395، صفحه 47-68

https://doi.org/10.22054/soece.2016.8845

چکیده
  چکیده                                                                                                                                                    ...  بیشتر

سبک های معنوی کودکان در شناخت خداوند: یک پژوهش کیفی

محمدحسین خانی؛ بتول طامه

دوره 2، شماره 5 ، آبان 1395، صفحه 69-83

https://doi.org/10.22054/soece.2016.8847

چکیده
    چکیده هدف این پژوهش، بررسی سبک­های معنوی کودکان در شناخت خداوند می­باشد. مرور پیشینۀ پژوهشی نشان داد که تاکنون در این رابطه، پژوهشی در ایران صورت نگرفته است. برای رسیدن به این هدف، از پژوهش کیفی با رویکرد تلفیقی استفاده شد. جامعۀ هدف این پژوهش کلیۀ دانش‏آموزان دختر مقطع ابتدایی پایۀ سوم تا ششم تهران بودند و تعداد نمونه 20 نفر ...  بیشتر

ثربخشی برنامه آموزش مفاهیم پایه ریاضی بر پیشرفت ریاضی نوآموزان با عملکرد پایین در مهارت حافظه فعال و مهارت های پیش ریاضی

احمد احمدی؛ احمد به پژوه؛ محسن شکوهی یکتا

دوره 2، شماره 5 ، آبان 1395، صفحه 85-102

https://doi.org/10.22054/soece.2016.8848

چکیده
    چکیده مهارت‌های پایۀ ریاضی در دوران پیش از دبستان، نقش تعیین‌کننده‌ای در پیشرفت ریاضی سال‌های بعد دارد. با وجود این، پژوهش‌های اندکی پیرامون تأثیر آموزش مهارت‌های پایۀ ریاضی، به ویژه برای کودکان در معرض آسیب از نظر مشکلات ریاضی انجام شده است. از این رو، پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی برنامۀ آموزش مهارت‌های پایۀ ریاضی بر ...  بیشتر