بررسی رابطه سرمایه فکری و اخلاق سازمانی با عملکرد سازمانی از دیدگاه معلمان مقطع ابتدایی

محمد مجتبی زاده؛ نقی کمالی؛ هادی رنجی حاجی بابا

دوره 3، شماره 10 ، اسفند 1396، صفحه 1-20

https://doi.org/10.22054/soece.2021.26708.1147

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه سرمایه فکری و اخلاق سازمانی با عملکرد سازمانی از دیدگاه معلمان مقطع ابتدایی بود. تحقیق از نظر روش گردآوری داده‏‏ها، توصیفی و از حیث ارتباط بین متغیرهای تحقیق، از نوع همبستگی بود. جامعه آماری موردمطالعه این تحقیق، معلمان آموزش‌وپرورش ناحیه یک شهر زنجان بود. روش نمونه­گیری، تصادفی خوشه‏ای بوده ...  بیشتر

اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب امتحان و خودپنداره کودکان مدارس ابتدایی

آسیه بزرگی؛ رزگار محمدی؛ شهلا سلیمانی

دوره 3، شماره 10 ، اسفند 1396، صفحه 21-44

https://doi.org/10.22054/soece.2021.38279.1198

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب امتحان و خودپنداره کودکان مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان اندیمشک صورت گرفت. روش این پژوهش از نوع نیمه تجربی بود که از طرح گروه کنترل نامعادل استفاده‌ شد. جامعه آماری این پژوهش همه کودکان دبستانی کلاس سوم تا ششم شهرستان اندیمشک بود که در سال تحصیلی 97-96 در دبستان‌های ...  بیشتر

تحلیلی بر ارزشیابی از نقش و جایگاه بازی در فعالیت‌های کودکان در مهدکودک‌ها

عنایت کریم زاده؛ ذولفقار دیودل؛ حسینعلی خیری نیا؛ مهدیه نوروزی

دوره 3، شماره 10 ، اسفند 1396، صفحه 45-64

https://doi.org/10.22054/soece.2021.51439.1254

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تحلیلی بر ارزشیابی نقش و جایگاه بازی در مهدکودک­های شهر یاسوج بود، تا بتواند اهمیت بازی در مهدکودک­ها را تشریح کند. روش پژوهش کمی است. جامعه پژوهش شامل کلیه مربیان مهدکودک­های شهر یاسوج بود که از طریق روش تصادفی خوشه­ای تعداد 20 مهدکودک به‌عنوان نمونه انتخاب شدند؛ و ابزار به کار گرفته‌شده، جهت جمع‌آوری داده­ها ...  بیشتر

اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر کانون توجه درونی-بیرونی بر مهارت دست‌خط‌نویسی دانش‌آموزان ابتدایی

زهرا سلمان؛ ناهید صیدی؛ زهرا پورآقایی اردکانی

دوره 3، شماره 10 ، اسفند 1396، صفحه 65-86

https://doi.org/10.22054/soece.2021.48560.1239

چکیده
  نوع کانون توجه، بر نتیجه و کارایی مهارت­های حرکتی مؤثر است. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر کانون توجه درونی-بیرونی بر مهارت دست خط‌نویسی دانش آموزان ابتدایی انجام شد. در این پژوهش نیمه آزمایشی، 60 نفر از دانش­آموزان دختر (با میانگین سنی 21/0±12/8 سال) یکی از دبستان­های شهر تهران شرکت داشته­اند که به‌صورت ...  بیشتر

اثربخشی برنامه فلسفه برای کودکان بر جرأت ورزی و روابط بین فردی دانش آموزان

علی اکبر کبیری؛ محمد رضا نیلی؛ ریحانه ریوندی

دوره 3، شماره 10 ، اسفند 1396، صفحه 87-108

https://doi.org/10.22054/soece.2021.54565.1263

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی برنامه فلسفه برای کودکان بر جرأت ورزی و روابط بین فردی دانش آموزان انجام شد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع نیمه آزمایشی پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش­آموزان پسر دوره دوم ابتدایی تشکیل می‌دادند که در سال تحصیلی 97-96 در یکی از دبستان‌های دولتی شهر تهران مشغول به ...  بیشتر

بررسی تأثیر بازی‌درمانی بر روی شادکامی و خلاقیت کودکان پیش از دبستان در تبریز

بهرام اصل فتاحی؛ حکیمه تقی پور معصومی

دوره 3، شماره 10 ، اسفند 1396، صفحه 109-128

https://doi.org/10.22054/soece.2021.49870.1245

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر بازی‌درمانی بر میزان شادکامی و خلاقیت در کودکان پیش‌دبستانی تبریز انجام شده است. روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با استفاده از طرح پیش‌آزمون – پس‌آزمون با گروه کنترل و آزمایش می‌باشد. جامعه آماری شامل کلیه کودکان پیش‌دبستانی‌های تبریز است. نمونه آماری تحقیق حاضر 30 نفر از کودکان پیش‌دبستانی‌های تبریز ...  بیشتر

تأثیر ترانه بازی‌های کودکانه بر انشاءنویسی دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی

بتول سبزه؛ زهرا محمودزاده

دوره 3، شماره 10 ، اسفند 1396، صفحه 129-152

https://doi.org/10.22054/soece.2021.52222.1259

چکیده
  مطالعه­ی حاضر با هدف بررسی اثربخشی روش ترانه­بازی­های کودکانه بر کیفیت انشاءنویسی  دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی انجام شده است. روش پژوهش به‌صورت آزمایشی با طرح پیش‌آزمون – پس­آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری مدارس دخترانه ابتدایی منطقه پنجم شهر تهران بود که به‌صورت تصادفی خوشه‌ای چند مدرسه انتخاب و سپس از ...  بیشتر