بررسی سهم احساس گرفتاری و خودناتوان سازی مادران در پیش‌بینی پرخاشگری واکنشی کودکان

پریا رحمتی؛ طهمورث آقاجانی؛ فرحناز کیان ارثی

دوره 2، شماره 8 ، تیر 1396، ، صفحه 111-126

https://doi.org/10.22054/soece.2020.38107.1196

چکیده
  مادر به‌عنوان تکیه‌گاهی عاطفی و رشد شناختی – روانی دوران کودکی نقشی مؤثر در سلامت و یا بروز اختلالات رفتاری فرزندانش دارد؛ بنابراین سلامت روان‌شناختی مادر نقشی مؤثر در رشد همه‌جانبه کودک دارد. هدف از این پژوهش بررسی سهم احساس گرفتاری و خود ناتوان‌سازی مادران در پیش‌بینی پرخاشگری واکنشی کودکان است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی ...  بیشتر

مفهوم بازی و انواع آن در کلاس :دیدگاه مربیان مهد کودک و پیش دبستان های شهر تهران

صابر عبدالملکی؛ محمد آرمند

دوره 2، شماره 6 ، دی 1395، ، صفحه 59-85

https://doi.org/10.22054/soece.2016.8949

چکیده
  بازی جزء لاینفک زندگی کودکان، مفهومی پویا و پیچیده است که به علت وجود تعاریف مبهم از آن به­خصوص وقتی درزمینه کلاس قرار می‌گیرد، به یک مفهوم و عمل نامعلوم تبدیل می‌شود. داشتن درک درست از ماهیت بازی و انواع آن باعث می‌شود مربیان دوره‌های پیش‌دبستانی و مهدکودک محیطی سازنده و خلاق را برای رشد همه‌جانبه کودکان فراهم آورند. هدف پژوهش ...  بیشتر

اثربخشی آموزش خلاقیت بر افزایش توانایی حل‌مساله در کودکان

مریم سادات کیافر؛ سید محسن اصغری نکاح

دوره 1، شماره 4 ، تیر 1395، ، صفحه 69-82

https://doi.org/10.22054/soece.2016.7756

چکیده
  حل­مساله مهارتی مهم برای عملکرد اجتماعی زندگی روزانه کودک است و اشتراکات در مبانی نظری و پژوهشی  خلاقیت و حل­مساله نشان داده که می­توان از طریق خلاقیت این مهارت را ارتقا داد. این پژوهش با هدف بررسی افزایش توانایی حل­مساله در کودکان پیش­دبستانی پسر از طریق آموزش خلاقیت انجام گرفت. پژوهش حاضر از نوع شبه­آزمایشی و حجم نمونه ...  بیشتر