رابطه‌ی سبک‌های مقابله‌ای و فرسودگی شغلی با عملکرد شغلی مدیران مراکز پیش از دبستان

مینا نجفی؛ فرخنده مفیدی؛ قدسی احقر

دوره 1، شماره 2 ، دی 1394، ، صفحه 1-22

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی رابطه‌ی سبک‌های مقابله‌ای و فرسودگی شغلی با عملکرد شغلی مدیران مراکز پیش دبستان شهر تهران است. پژوهش حاضر از نوع پژوهش های همبستگی است، جامعه‌ی مورد مطالعه شامل مدیران و مربیان مراکز پیش از دبستان شهر تهران بوده و حجم نمونه طبق اصول علمی تعداد 90 نفر از مدیران و 270 نفر از مربیان، با استفاده از روش نمونه‌گیری ...  بیشتر

تاثیر نمایش خلاق بر رشد مهارت‌های حل مسئله در دختران پیش‌دبستان استان تهران

خیرقدم صبوری؛ عفت عباسی؛ مسعود گرامی‌پور

دوره 1، شماره 2 ، دی 1394، ، صفحه 1-27

چکیده
  این پژوهش به منظور بررسی تأثیر نمایش خلاق بر رشد مهارت‌های حل مسئله در دختران پیش‌دبستانی(6 سال) استان تهران انجام شد. روش پژوهش، شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون _ پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری، کلیه کودکان دختر (6 ساله) دوره پیش از دبستان مراکز پیش‌دبستانی استان تهران بود که از بین آن‌ها 60 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی چند مرحله‌ای ...  بیشتر

تاثیر آموزش مبتنی بر برنامه‌ریزی چند بعدی بر بهبود ارتباط کلامی، فعالیت‌های کلیشه‌ای و مهارت‌های اجتماعی کودکان اوتیستیک

باقر حسنوند؛ صبا حسنوندی

دوره 1، شماره 2 ، دی 1394، ، صفحه 1-20

چکیده
  کودکان اتیستیک، از نوعی اختلال نافذ رشدی رنج می برندکه نمود آن، آسیب شدید در تعامل اجتماعی و مهارت‌های برقراری ارتباطو نیز وجود رفتارها، علایق و فعالیت‌های کلیشه‌ای است. تلاش این پژوهش، پی گیری امکاناتی فراتر از  برنامه های مرسوم و تاثیرگذار بر آموزش مهارت­های اجتماعی به این کودکان است. در انجام این پژوهش ابتدا این برنامه و ...  بیشتر