حبیبه مرادی؛ زهرا یوسفی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف پیشبینی عملکرد اجرایی دختران دبستانی براساس ویژگیهای سیستمی خانواده (مثلثسازی و مرزها) و مشارکت پدران در شهر فلاورجان انجام شد پژوهش از نوع توصیفی و همبستگی بود. جامعه آماری کلیه دختران دبستانی شهر فلاورجان و مادرانشان بود. نمونه آماری شامل 120 دختر دبستانی بود که به شکل تصادفی انتخاب شدند و مادران آنها کلیه ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف پیشبینی عملکرد اجرایی دختران دبستانی براساس ویژگیهای سیستمی خانواده (مثلثسازی و مرزها) و مشارکت پدران در شهر فلاورجان انجام شد پژوهش از نوع توصیفی و همبستگی بود. جامعه آماری کلیه دختران دبستانی شهر فلاورجان و مادرانشان بود. نمونه آماری شامل 120 دختر دبستانی بود که به شکل تصادفی انتخاب شدند و مادران آنها کلیه پرسشنامهها را تکمیل کردند. ابزارهای پژوهش عبارت بود از عملکرد اجرایی (جیوا و همکاران، 2000)، مقیاسهای سیستمی خانواده (یوسفی و بهرامی، 1396)، مقیاس مشارکت مردان در کار خانه محقق ساخته دادههای پژوهش در دو سطح توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به روش گامبهگام و ورود) تحلیل شدند کلیه محاسبات به کمک نرمافزار SPSS انجام شد. نتایج نشان دادند که بین مثلثسازی و مشارکت مردان با عملکرد اجرایی رابطه معنادار وجود دارد و هردو توان پیشبینی عملکرد اجرایی دختران دبستانی را دارد با توجه به نتایج بهدستآمده میتوان گفت تغییرات درمثلثسازی و مشارکت مردان در کارخانه با تغییرات عملکرد اجرایی دختران دبستانی همراه است.