اثربخشی آموزش مهارت‌های جرأت‌ورزی در دانش‌آموزان قربانی قلدری

فرخنده مفیدی؛ سید نبی الله قاسم تبار؛ ندا نجف‌زاده

دوره 1، شماره 4 ، تیر 1395، ، صفحه 17-34

https://doi.org/10.22054/soece.2016.7753

چکیده
  این پژوهش با هدف شناسایی میزان تاثیر آموزش مهارت­های جرأت­ورزی بر افزایش توان دانش­آموزان قربانی قلدری پسرکلاس­های چهارم و پنجم ابتدایی برای مقابله با رفتارهای قلدرانه انجام شد. روش پژوهش حاضر، آزمایشی با طرح پیش­آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری در این پژوهش تمامی دانش­آموزان پسر سال چهارم و پنجم ابتدایی ...  بیشتر

اثربخشی آموزش همدلی بر زورگویی کودکان 6-4 سال در مراکز پیش از دبستان

ابراهیم بنی اسدی؛ احمد برجعلی؛ فرخنده مفیدی؛ فاطمه بنی اسدی

دوره 1، شماره 1 ، مهر 1394، ، صفحه 1-29

https://doi.org/10.22054/soece.2015.2543

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر باهدف شناخت میزان اثربخشی برنامه‌ی آموزش همدلی بر زورگویی کودکان 6-4 ساله مراکز پیش از دبستان انجام شد. طرح پژوهشی از نوع طرح‌ (پیش‌آزمون، پس‌آزمون، پیگیری) با گروه کنترل و آزمایش یا طرح بین گروهی بود. بر اساس نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای یک مرکز پیش‌دبستان ضمیمه‌ی مدارس ابتدایی انتخاب شد و سپس با اجرای چک‌لیست ارزیابی ...  بیشتر