پورآتشی، مهتاب و مختارنیا، محمد (1387). بررسی نظرات اعضای هیات علمی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران پیرامون موانع استفاده از فنآوری اطلاعات. علوم کشاورزی ایران، دوره 39-2، شماره 1: 205-197.
رحیمیدوست، غلامحسین؛ رومیانی، یونس؛ اسلامی، محمدعلی و جوانمرد، علی (1390). بررسی مشکلات تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی مدارس. همایش تضمین کیفیت در آموزش، تهران: دانشگاه علامه طباطبائی، آذرماه1390.
رضوی، سید عباس(1386). مباحث نوین در فناوری آموزشی. اهواز: انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز.
زارعی زوارکی، اسماعیل؛ قاسمتبار، سید عبدالله و مومنیراد، اکبر (1392). مبانی نظری و عملی کاربرد اینترنت در فرایند تدریس و یادگیری. تهران: آوای نور.
زارعی زوارکی، اسماعیل (1380). تکنولوژی اطلاعات در هند. فصلنامه علمی هند، شماره6، پاییز 1380.
زارعی زوارکی، اسماعیل و مرادی، رحیم. (1393). اختلالات طیف اوتیسم: مفاهیم، نظریهها و راهبردهای آموزشی مبتنی بر فناورری اطلاعات و ارتباطات، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی
حسینیخواه ، علی (1387). بررسی نظریه انتشار نوآوری در حوزه آموزش. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 7 (26): 178-151.
شریفی، اصغر (1383). ارائه چارچوب ادراکی برای نهادینه کردن فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در نظام مدریت دانشگاه. پایاننامهی دکتری، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران.
شهباز، سوزان (1385). بررسی موانع کاربرد فاوا در مدارس متوسطه شهر اصفهان از نظر دبیران و مدیران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
صرافیزاده، اصغر (1383). فناوری اطلاعات در سازمان (مفاهیم و کاربرد)، تهران: میر.
عنایتی، ترانه؛ فرشیده، ضامنی و زنگانه، محمدجواد (1390). شناسایی موانع اصلی کاربرد فناوری اطلاعات در مدارس متوسطه شهرستان علیآباد کتول. فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1 (4): 115-97.
فرجاللهی، مهران؛ معینیکیا، مهدی و عباسی، رضا (1392). بررسی موانع بهرهگیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند تدریس و یادگیری از دیدگاه دبیران ناحیه دو استان قم. فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 3 (3): 70-57.
فرمهینی فراهانی، محسن (1378). فرهنگ توصیفی علوم تربیتی. تهران: اسرار دانش.
فلورین، لنی و هگرتی، جان (2004). فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیازهای آموزشی ویژه. ترجمه اسماعیل زارعی زوارکی و فاطمه جعفرخانی (1391). تهران: آوای نور
کلانتری، خلیل (1391). پردازش و تحلیل دادهها در تحقیقات اجتماعی اقتصادی با استفاده از نرمافزار spss. چاپ پنجم، تهران: فرهنگ صبا.
Bingimlas, K. A. (2009). Barriers to the successful integration of ICT in teaching and learning environments: A review of the literature. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 5(3), 235-245.
Drent, M., & Meelissen, M. (2008). Which factors obstruct or stimulate teacher educators to use ICT innovatively?. Computers & Education, 51(1), 187-199.
Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS. 3th Edition, Sage Publications Ltd: London
Jones, A. (2004). A review of the research literature on barriers to the uptake of ICT by teachers.
Levin, T., & Wadmany, R. (2008). Teachers' views on factors affecting effective integration of information technology in the classroom: Developmental scenery. Journal of Technology and Teacher Education, 16(2), 233-263.
Littlejohn, A., Suckling, C., Campbell, L., & McNicol, D. (2002). The amazingly patient tutor: students’ interactions with an online carbohydrate chemistry course. British Journal of Educational Technology, 33(3), 313-321.
Sanjra, A., & Gonjalez, S. (2010). The role of information & communication technology in improving teaching & learning processes in primary & secondary school. Journal of ALTJ, 18(3), 207-220.
Santrock, J. W. (2008). Educational psychology McGraw Hill Co. New York.
Titah, R., & Barki, H. (2009). Nonlinearities between attitude and subjective norms in information technology acceptance: a negative synergy?. Mis Quarterly, 33(4), 827-844.
Totter, A., Grote, G., & Stütz, D. (2006). ICT and schools: Identification of factors influencing the use of new media in vocational training schools. In Proceedings of the 5th European Conference on e-Learning (p. 469).
Toprakci, E. (2006). Obstacles at integration of schools into information and communication technologies by taking into consideration the opinions of the teachers and principals of primary and secondary schools in Turkey. Journal of Instructional Science and Technology (e-JIST), 9(1), 1-16.
UNESCO VIS. (2004). A comparative analysis of ICT integration and e-readiness in schools across Asia. ISBN 978- 92- 9189- 148- 1 Ref: VIS/ 2014/ ICT/ TD/3.
Valdez, G. (2005). Critical Issue: Technology : A Catalyst for Teaching and Learning in the Classroom. North Central Regional Educational Laboratory. Retrieved on January 16, 2006 from http://www.ncrel.org/ sdrs/areas/ issues/ methods/technlgy/te600.htm