باباپور، خیرالدین، جلیل. پورشریفی، حمید. هاشمی، تورج و احمدی، عزت الله. (1391). رابطه مولفههای شناخت و ذهن آگاهی با باورهای وسواسی دانش آموزان. مجله روانشناسی مدرسه، دوره 1، شماره 4، صص 23-38.
خانی پور، حمید. سهرابی، فرامرز. طباطبائی، سعید. (1390). مقایسه باورهای فراشناختی و راهبردهای کنترل فکر در دانشجویان با سطوح بهنجار و بیمارگون از نگرانی، پژوهشهای روان شناسی و مشاوره، شماره 1،ص71-82.
دلاور، علی. (1383). احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی تربیتی. تهران: انتشارات رشد.
دستگیری، صمد و همکاران. (1387). مقایسه باورهای فراشناختی و مسئولیت پذیری در بیماران مبتلا به اختلال وسواسی-اجباری. روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران. شماره 1. ص 55-45.
شعاری نژاد، علی اکبر. (1391). روانشناسی کودک و نوجوان امروزی. تهران:انتشارات پیشگامان پژوهش مدار.
کدیور، پروین. (1386). روانشناسی یادگیری، تهران: انتشارات سمت.
نریمانی، محمد؛ زاهد، عادل و گل پور، رضا. (1391). رابطه ذهن آگاهی، سبکهای مقابلهای و هوش هیجانی با سلامت روانی در دانشجویان. فصلنامه علوم تربیتی، سال پنجم، شماره 19،صص 91-105.
Blankstein, K. R; Flett, S; Watson, M. S. (1992). Coping and Academic Problem-Solving Ability in Test anxiety. Journal of Clinical Psychology; 48(1): 37-46.
Carver, C.S. I; shierer, M.F. & weintrab, J. K. (2012). Assessing Coping Strategies Theoretically Based Approach. Journal of personality and social psychology, vol: 56N: 2pp: 267-883
Frewen, A. P; Evans, E. M; Maraj, N; Dozois, D. J. A. & Partridge, K. (2006). Letting go: Mindfulness and negative automatic thinking. Cognitive Therapy and Research, 54, 376- 387.
Irak, M. & Tosun, A. (2008). Exploring the role of metacognitions in obsessive-compulsive and anxiety Symptoms. J Anxiety Disorder; 22(8): 1316-25.
Kabat-Zinn, J. (2003). Mindfulness-based interventions in context: Past, present, and future. Clinical Psychology: Science and Practice, 10, 144–156.
Lazarus, R. S & Folkman. S. (1984). Strees, appraisal, and coping. New York: Springer.
Mitmansgruber, Horst, Beck, N. Thomas, Höfer, Stefan and Schubler, Gerhard. (2009). When you don’t like what you feel: Experiential avoidance, mindfulness and meta-emotion in emotion regulation, Personality and Individual Differences, Volume 46, Issue 4, pp. 448-453
Papalia, Piane; E. wendkos. Ilds, saiy. (2001). Human Development. New york: Me Graw Hill. Piko. B. Gender differences and similarities in adolescents ways of coping. Psychological Record. Psychiatric disorder 2001, 51, 223-236.
Siegel, R. D. (2010). The mindfulness Solution (every day practices for every day problems, New York: Guilford.
Spada, M. M; Nikcevic, A. V; Moneta, G. B; Ireson, J. (2006). Metacognition as a Mediator of the Effect of Test Anxiety on a Surface Approach to Studying. Educational Psychology; 26(5): 615-624.
Toneatto, T. (2004). A Meta cognitive therapy for anxiety disorders: Buddhist psychology applied. Cognitive and Behavioral Practice, 9, 72–78.
Weinstein, Netta, Brown, Kirk, W. and Ryan, Richard, M. (2009). A multi-method examination of the effects of mindfulness on stress attribution, coping, and emotional well-being, Journal of Research in Personality, Volume 43, Issue 3, Pages 374-385.
Wells, A. (2000). Emotional disorders and metacognition: Innovative cognitive therapy. Chichester: Uk: Wiley: 13-85.
Whaler, RG; Adkins, AD; Myers, RE;(2003). Mindfullness clinical case studies. J Psychol, 34: 275-287.