- آخش، سلمان؛ حسینیخواه، علی؛ عباسی، عفت؛ موسیپور، نعمتالله (1395). آسیبشناسی وضعیت آموزشی و برنامه درسی دوره پیش از دبستان ایران؛ فصلنامه مطالعات پیش از دبستان و دبستان: دانشگاه علامه طباطبایی، سال دوم، شماره هشتم.
- بدریان، عابد؛ کیامنش، علیرضا (1387). ضرورت بازاندیشی در برنامه درسی شیمی دورههای مختلف تحصیلی: هفتمین همایش ملی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، دانشگاه تربیت معلم تهران.
- برخورداری، مهین؛ جمشیدیان، عبدالرسول (1387). تربیت شهروندی: تهران؛ انتشارات جهاد دانشگاهی.
- برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران (1391). نگاشت چهارم؛ دبیرخانهی طرح تولید برنامه درسی ملی.
- پرداختچی، محمد حسن؛ شاهپسند، محمد رضا؛ حجازی، یوسف (1388). رویکرد توسعه حرفهای معلمان؛ انتشارات دانشگاه تهران.
- پورعلی، پریناز (1387). ارزشیابی میزان کیفیت برنامه درسی مراکز پیشدبستانی شهر تهران: تهران؛ پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
- پوشنه، کامبیز؛ خسروی، علی اکبر؛ پورعلی، پریناز (1391). ارزشیابی میزان کیفیت برنامههای مراکز پیشدبستانی شهر تهران؛ دوره 8، شماره 1، دانشگاه الزهرا.
- پیدایی، میر مهرداد (1391). آسیبشناسی آموزشی کارکنان با تأکید بر اثربخشی آن در سازمانهای ایرانی؛ نشر آذر.
- زارع، حسین. قشونی، اقدس (1386). آموزش پیشدبستان (وضعیت موجود، کاستیها، پیشنهادها و تدوین سیاستها): سال اول، شماره اول.
- شفق، عباس (1395). آسیبشناسی روشهای شناسایی و پرورش خلاقیت نمایشی در کودکان مقطع پیشدبستان و دبستان ایران، تهران؛ پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده هنر، رشته ادبیات نمایشی، دانشگاه آزاد تهران مرکز.
- طلایی، ابراهیم. بزرگ، حمیده (1394). تبیین ضرورت تربیت کودکی (پیش از دبستان)؛ مبتنی بر سنتز پژوهی شواهد تجربی معاصر؛ تعلیم و تربیت. (2)، 31، 117 – 91.
- عباسی، علی. امامی، داریوش (1392). مهندسی مجدد مهدهای کودک حلقه مفقوده در چرخه توسعه منابع انسانی کشور؛ ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه؛ (157): 73 – 65.
- علوی، سید محمود (1391). بررسیعناصربرنامهآموزشفلسفهبهکودکاندردورهیپیشدبستانی؛ تهران؛ پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، رشتهی آموزشوپرورش پیشدبستانی، دانشگاه علامه طباطبایی.
- فتاحی، شنو (1391). بررسی تطبیقی نظام آموزشوپرورش پیش از دبستانی در کشورهای ایران، آلمان و کره جنوبی. پایاننامه کارشناسی ارشد آموزشوپرورش تطبیقی، دانشگاه علامه طباطبایی.
- کول، ونیتا (1390). برنامه آموزشوپرورش در دوره پیش از دبستان: ترجمه؛ فرخنده، مفیدی، تهران، سمت.
- مجیدی کجوری، سارا (1393). آسیبشناسی هنر کودکان پیشدبستانی، تهران؛ پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده هنر، رشته ادبیات نمایشی، دانشگاه آزاد تهران مرکز.
- محمودی مهر، ابراهیم (1386). ارزشیابی محتوای کتابهای پیشدبستانی وابسته به وزارت آموزشوپرورش استان لرستان از نظر مربیان: تهران؛ پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
- مفیدی، فرخنده (1393). مبانی آموزشوپرورش در دوره پیش از دبستان، تهران: سمت.
- مولایی تاجکوه، مسعود (1382). شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامههای پیشدبستانی از طریق بررسی تأثیر آموزشوپرورش پیشدبستانی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه اول تا سوم ابتدایی شهرستان ورامین؛ پایاننامه ارشد دانشگاه خوارزمی.
- مولایی، مسعود. رضائی، ماندانا (1389).
برنامهها و فضای مراکز پیشدبستانی:آدرس:
molaye1355@gmail.com
- میدانیپور، کتایون (1380). بررسی وضعیت موجود مراکز پیشدبستانی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران از دیدگاه کادر آموزشی و ارائه راهکارهای مناسب برای آنها، رساله دکتری، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی.
- Aos, S. Lieb, R. Myfield, J. Miller, M. & Pennucci, A. (2004).Benefits and costs of Prevention and early intervention Programs for youth. Olympia, WA: Washington State Institute for Public Policy.
- Bron, E. D. & Sax, K.L. (2013). Art enrichment and Preschool entions for low – income children at risk, Early Childhood Reseach Quarterly, 28, 337 – 346.
- Blaik lock, k. (2010). The Assessment of childrens Language in Early Childhood Centers. New Zealand Journal of Educational Studies, 45, (105 – 110).
- Barnett, W. S. (2010). Preschool education and Its lasting effects: Research and Policy implications. Boulder and Tempe: Educatin and the Public Interest Center & Education Policy Research Unit. Retrieveh 23 august, 2014. From http:// epicoolicy. Org/ Publication/ Preschool education.
- Camilli, G. Vargas, S. Ryan, S. & Barnett, W.S. (2010). Meta – analysis of the effects of early education intervention on Cognitive and social development. Teachers Callege Record, 112(3), 579 – 620.
- Duncan, G, J.and Magnuson, K. (2013). Investing in Preschool Programs. Journal of Economic Perspectives, 27(2): 109 – 32.
- Golbeck, S, L. (2001). Instructional models for early childhood: In Search of a child regulated/ teacher – guided pedagogy. In S, L. Golbeck (ed), Psychological Perspectives in early childhood educatin. Mahwah NJ: Lawrence Erlbaum Associates, (PP. 3- 34).
- Hitz, R. D. (2005). Educational prepeciters. Journal of the college of education. 38 (1).
- Jacobson, L. (2008). preschool Program Focused on Executive- Funtion Skills Provokes ScharyDebate. Education Week.
- Krogh, sl, slentz. K. (2010). Eerly xhidhood education yesterday. Tomarrow. Pubished. The uk, Cambridge, university.
- Labatt, S. (2008). Physical Activity Levels of Preschool- aged Childern: A systematic review: 234, (548- 558).
- M.C. Quill an, M, K.,Coleman, G, A(2008). Preschool Assement Framwork. Stste of Connecticut State Board of education.
- Manzini, A. (2006). Organizational Diagnosis: A. Parctical Approach to Company Problem Solving and Growth, Published by AMACOM, American Management Association.
- Roskos,k, tabors, p. o.Lenlart. L. A (2009). Oral Language and early literacy inpreschool, talking Reading and Writing internaital Reading AssocIation.
- Riggal, a. Sharp, C. (2008). THE STRUCTURE OF PRESCHOOL EDUCATION: ENGLAND AND OTHER COUNTRIES, Review, University of Cambridge Faculty of Education. 184 Hills Road, Cambridge. CB2 8PQ, UK.
- State of Victoria (Department of Education and Early Childhood Department). (2013). Making the most of childhood: the importance of the early years.
- Sheridan, Sonja. (2001). Pedagogical QualitY in Preschool An issue of Prespectives. ACTA UNIVERSITATIS GOTHOBURGENSIS. Sweden (2001).
- Zhai, F, Raver, C. C. & Jones, m, m. (2012). Academic Performance of Subsequent Schools and Impacts of Early Interventions: Evidence from a Randomized Controlled Trial in Head Start Setting. Children and Youth Services Review 34(5): 946 – 54.