TY - JOUR ID - 12346 TI - تحلیلی بر ارزشیابی از نقش و جایگاه بازی در فعالیت‌های کودکان در مهدکودک‌ها JO - مطالعات پیش دبستان و دبستان JA - SOECE LA - fa SN - 2538-2349 AU - کریم زاده, عنایت AU - دیودل, ذولفقار AU - خیری نیا, حسینعلی AU - نوروزی, مهدیه AD - کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی AD - دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صدا و سیما AD - کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 3 IS - 10 SP - 45 EP - 64 KW - کودکان KW - ارزشیابی KW - بازی KW - مهدکودک DO - 10.22054/soece.2021.51439.1254 N2 - هدف پژوهش حاضر تحلیلی بر ارزشیابی نقش و جایگاه بازی در مهدکودک­های شهر یاسوج بود، تا بتواند اهمیت بازی در مهدکودک­ها را تشریح کند. روش پژوهش کمی است. جامعه پژوهش شامل کلیه مربیان مهدکودک­های شهر یاسوج بود که از طریق روش تصادفی خوشه­ای تعداد 20 مهدکودک به‌عنوان نمونه انتخاب شدند؛ و ابزار به کار گرفته‌شده، جهت جمع‌آوری داده­ها پرسشنامه بود. پرسشنامه­ها پس از جمع‌آوری، وارد نرم‌افزار آماری SPSS گردید. پایایی پرسشنامه براساس ضریب آلفای کرونباخ (0,71)، محاسبه شد. برای بررسی داده­ها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار)، و در سطح آمار استنباطی (آزمون­های نرمالیتی کولموگروف اسمیرنف و آزمون آلفای کرونباخ و آزمون تی ((T مستقل و همچنین آزمون فریدمن) استفاده شد. یافته­ها نشان داد سؤالات میانگین بالاتر از میانگین 3 بنابراین پاسخگویان معتقد بودند که ارزشیابی از نقش و جایگاه بازی در مؤلفه‌های مطرح‌شده بالاتر از حد متوسط است. همچنین با توجه به سطح معناداری که برابر با 033/0 می­باشد، چون این مقدار از 05/0 کمتر است، ارزشیابی از نقش و جایگاه بازی در مهدکودک­های شهر موردمطالعه بالاتر از حد متوسط است؛ و با توجه به آزمون فریدمن که میزان کای اسکوار در آزمون فریدمن 8/9 و سطح معنی‌داری 002/0 بود، درنتیجه ارزشیابی از نقش و جایگاه بازی در مهدکودک‌های شهر یاسوج تا حدودی متفاوت بود. UR - https://soece.atu.ac.ir/article_12346.html L1 - https://soece.atu.ac.ir/article_12346_96c9d6362c2d11662b8d7277dbe92cf0.pdf ER -