TY - JOUR ID - 12344 TI - بررسی رابطه سرمایه فکری و اخلاق سازمانی با عملکرد سازمانی از دیدگاه معلمان مقطع ابتدایی JO - مطالعات پیش دبستان و دبستان JA - SOECE LA - fa SN - 2538-2349 AU - مجتبی زاده, محمد AU - کمالی, نقی AU - رنجی حاجی بابا, هادی AD - گروه برنامه ریزی علوم اداری و مدیریت، دانشکده علوم انسانی واحد خدابنده، دانشگاه آزاد اسلامی، خدابنده، ایران AD - دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 3 IS - 10 SP - 1 EP - 20 KW - سرمایه فکری KW - اخلاق سازمانی KW - عملکرد سازمانی KW - مقطع ابتدایی DO - 10.22054/soece.2021.26708.1147 N2 - هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه سرمایه فکری و اخلاق سازمانی با عملکرد سازمانی از دیدگاه معلمان مقطع ابتدایی بود. تحقیق از نظر روش گردآوری داده‏‏ها، توصیفی و از حیث ارتباط بین متغیرهای تحقیق، از نوع همبستگی بود. جامعه آماری موردمطالعه این تحقیق، معلمان آموزش‌وپرورش ناحیه یک شهر زنجان بود. روش نمونه­گیری، تصادفی خوشه‏ای بوده است. بر این اساس، با استفاده از فرمول کوکران، نمونه­ای به حجم 366 نفر انتخاب شد. 171 نفر از افراد نمونه را معلمان زن و 195 نفر را معلمان مرد تشکیل داده است. ابزار جمع‏آوری داده­ها، پرسش‏نامه سرمایه فکری بونتیس، پرسش‏نامه اخلاق سازمانی هانت و همکاران و پرسش‏نامه عملکرد سازمانی پاترسون بوده است. داده­های جمع‌آوری شده با استفاده از آزمون­های آماری ضریب همبستگی گشتاوری پیرسون و روش رگرسیون؛ و با استفاده از نرم‏افزار spss نسخه 24 مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. نتایج تجزیه‌وتحلیل نشان داد که بین سرمایه فکری، اخلاق سازمانی و عملکرد سازمانی رابطه­ی معنی­دار وجود دارد. همچنین، سرمایه فکری و اخلاق سازمانی توان پیش‏بینی عملکرد سازمانی از دیدگاه معلمان مقطع ابتدایی را دارد. UR - https://soece.atu.ac.ir/article_12344.html L1 - https://soece.atu.ac.ir/article_12344_944e2a90b3e47bb8c24c8b920345c7de.pdf ER -