مقایسه اثربخشی بازی‌درمانی و آموزش مهارت‌های زندگی بر کاهش اضطراب اجتماعی کودکان پیش‌دبستانی

مریم تمسکی؛ سهراب عبدی زرین

دوره 3، شماره 11 ، اردیبهشت 1397، ، صفحه 55-76

https://doi.org/10.22054/soece.2020.49567.1242

چکیده
  اضطراب اجتماعی از شایع‌ترین اختلالاتی است که در کودکان، مانع بسیاری از فعالیت‌ها می‌شود. به نظر می‌رسد مقایسه تأثیر بازی‌درمانی و مهارت‌های زندگی می‌تواند در کاهش یا مواجه این اختلال به کودکان پیش از دبستان کمک شایانی کند. پژوهش حاضر باهدف مقایسه کودکان مراجعه‌کننده به کلینیک‌های مشاوره و روان­شناسی با روش نیمه آزمایشی با ...  بیشتر

بررسی تأثیر بازی‌درمانی بر روی شادکامی و خلاقیت کودکان پیش از دبستان در تبریز

بهرام اصل فتاحی؛ حکیمه تقی پور معصومی

دوره 3، شماره 10 ، اسفند 1396، ، صفحه 109-128

https://doi.org/10.22054/soece.2021.49870.1245

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر بازی‌درمانی بر میزان شادکامی و خلاقیت در کودکان پیش‌دبستانی تبریز انجام شده است. روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با استفاده از طرح پیش‌آزمون – پس‌آزمون با گروه کنترل و آزمایش می‌باشد. جامعه آماری شامل کلیه کودکان پیش‌دبستانی‌های تبریز است. نمونه آماری تحقیق حاضر 30 نفر از کودکان پیش‌دبستانی‌های تبریز ...  بیشتر