عنایت کریم زاده؛ ذولفقار دیودل؛ حسینعلی خیری نیا؛ مهدیه نوروزی
چکیده
هدف پژوهش حاضر تحلیلی بر ارزشیابی نقش و جایگاه بازی در مهدکودکهای شهر یاسوج بود، تا بتواند اهمیت بازی در مهدکودکها را تشریح کند. روش پژوهش کمی است. جامعه پژوهش شامل کلیه مربیان مهدکودکهای شهر یاسوج بود که از طریق روش تصادفی خوشهای تعداد 20 مهدکودک بهعنوان نمونه انتخاب شدند؛ و ابزار به کار گرفتهشده، جهت جمعآوری دادهها ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر تحلیلی بر ارزشیابی نقش و جایگاه بازی در مهدکودکهای شهر یاسوج بود، تا بتواند اهمیت بازی در مهدکودکها را تشریح کند. روش پژوهش کمی است. جامعه پژوهش شامل کلیه مربیان مهدکودکهای شهر یاسوج بود که از طریق روش تصادفی خوشهای تعداد 20 مهدکودک بهعنوان نمونه انتخاب شدند؛ و ابزار به کار گرفتهشده، جهت جمعآوری دادهها پرسشنامه بود. پرسشنامهها پس از جمعآوری، وارد نرمافزار آماری SPSS گردید. پایایی پرسشنامه براساس ضریب آلفای کرونباخ (0,71)، محاسبه شد. برای بررسی دادهها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار)، و در سطح آمار استنباطی (آزمونهای نرمالیتی کولموگروف اسمیرنف و آزمون آلفای کرونباخ و آزمون تی ((T مستقل و همچنین آزمون فریدمن) استفاده شد. یافتهها نشان داد سؤالات میانگین بالاتر از میانگین 3 بنابراین پاسخگویان معتقد بودند که ارزشیابی از نقش و جایگاه بازی در مؤلفههای مطرحشده بالاتر از حد متوسط است. همچنین با توجه به سطح معناداری که برابر با 033/0 میباشد، چون این مقدار از 05/0 کمتر است، ارزشیابی از نقش و جایگاه بازی در مهدکودکهای شهر موردمطالعه بالاتر از حد متوسط است؛ و با توجه به آزمون فریدمن که میزان کای اسکوار در آزمون فریدمن 8/9 و سطح معنیداری 002/0 بود، درنتیجه ارزشیابی از نقش و جایگاه بازی در مهدکودکهای شهر یاسوج تا حدودی متفاوت بود.