بهرام اصل فتاحی؛ حکیمه تقی پور معصومی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر بازیدرمانی بر میزان شادکامی و خلاقیت در کودکان پیشدبستانی تبریز انجام شده است. روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با استفاده از طرح پیشآزمون – پسآزمون با گروه کنترل و آزمایش میباشد. جامعه آماری شامل کلیه کودکان پیشدبستانیهای تبریز است. نمونه آماری تحقیق حاضر 30 نفر از کودکان پیشدبستانیهای تبریز ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر بازیدرمانی بر میزان شادکامی و خلاقیت در کودکان پیشدبستانی تبریز انجام شده است. روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با استفاده از طرح پیشآزمون – پسآزمون با گروه کنترل و آزمایش میباشد. جامعه آماری شامل کلیه کودکان پیشدبستانیهای تبریز است. نمونه آماری تحقیق حاضر 30 نفر از کودکان پیشدبستانیهای تبریز میباشد که بهصورت در دسترس انتخاب و بهصورت تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گروه کنترل (15 نفر) جایگزین شدند. ابزارهای مورداستفاده شامل پرسشنامه شادکامی آکسفورد و پرسشنامه خلاقیت تورنس است. دادههای تحقیق با روش تحلیل کوواریانس چند متغیره تحلیل گردید. نتایج نشان داد بازیدرمانی بر مؤلفههای شادکامی کودکان پیشدبستانی تأثیر دارد. همچنین بر اساس نتایج بازیدرمانی بر مؤلفههای خلاقیت کودکان پیشدبستانی تبریز تأثیرگذار بود.