آسیب‌شناسی وضعیت آموزش و برنامه درسی دوره پیش از دبستان ایران

سلمان آخش؛ علی حسینی خواه؛ عفت عباسی؛ نعمت الله موسی پور

دوره 2، شماره 6 ، دی 1395، ، صفحه 1-31

https://doi.org/10.22054/soece.2018.22077.1127

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش "آسیب‌شناسی وضعیت آموزش و برنامه درسی پیش از دبستان در ایران " است. این پژوهش در قالب رویکرد کیفی و به روش پدیدار نگاری انجام‌شده است. جامعه هدف در این پژوهش عبارت‌اند از کلیه مراکز پیش‌دبستانی که از این تعداد 15 مرکز پیش‌دبستانی از استان‌های تهران، البرز و کهگیلویه و بویراحمد به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب ...  بیشتر

اثربخشی آموزش خلاقیت بر افزایش توانایی حل‌مساله در کودکان

مریم سادات کیافر؛ سید محسن اصغری نکاح

دوره 1، شماره 4 ، تیر 1395، ، صفحه 69-82

https://doi.org/10.22054/soece.2016.7756

چکیده
  حل­مساله مهارتی مهم برای عملکرد اجتماعی زندگی روزانه کودک است و اشتراکات در مبانی نظری و پژوهشی  خلاقیت و حل­مساله نشان داده که می­توان از طریق خلاقیت این مهارت را ارتقا داد. این پژوهش با هدف بررسی افزایش توانایی حل­مساله در کودکان پیش­دبستانی پسر از طریق آموزش خلاقیت انجام گرفت. پژوهش حاضر از نوع شبه­آزمایشی و حجم نمونه ...  بیشتر