طراحی و اعتباربخشی برنامه درسی دوره پیش از دبستان

سلمان آخش

دوره 2، شماره 8 ، تیر 1396، ، صفحه 127-148

https://doi.org/10.22054/soece.2020.43394.1222

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش طراحی و اعتباربخشی برنامه درسی دوره پیش از دبستان بوده است. روش پژوهش مبتنی بر رویکرد کیفی است و از روش‌های سنتز پژوهی و تکنیک دلفی استفاده‌شده است. جامعه هدف شامل اسناد و افراد بوده است که در بخش اسناد، کلیه اسناد داخلی و خارجی مربوط به سال‌های (1397-1380) در حوزه پیش از دبستان، در بخش افراد نیز 10 نفر از متخصصان برنامه ...  بیشتر

آسیب‌شناسی وضعیت آموزش و برنامه درسی دوره پیش از دبستان ایران

سلمان آخش؛ علی حسینی خواه؛ عفت عباسی؛ نعمت الله موسی پور

دوره 2، شماره 6 ، دی 1395، ، صفحه 1-31

https://doi.org/10.22054/soece.2018.22077.1127

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش "آسیب‌شناسی وضعیت آموزش و برنامه درسی پیش از دبستان در ایران " است. این پژوهش در قالب رویکرد کیفی و به روش پدیدار نگاری انجام‌شده است. جامعه هدف در این پژوهش عبارت‌اند از کلیه مراکز پیش‌دبستانی که از این تعداد 15 مرکز پیش‌دبستانی از استان‌های تهران، البرز و کهگیلویه و بویراحمد به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب ...  بیشتر