آسیب شناسی برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی – تربیتی مراکز پیش از دبستان: یک پژوهش ترکیبی

عنایت کریم زاده؛ عفت عباسی؛ مرجان کیان

دوره 2، شماره 7 ، فروردین 1396، ، صفحه 1-36

https://doi.org/10.22054/soece.2020.21380.1124

چکیده
  هدف پژوهش حاضر شناسایی آسیب­های برنامه­ها و فعالیت­های آموزشی- تربیتی مراکز پیش از دبستان (دولتی) است. روش پژوهش ترکیبی از نوع آمیخته اکتشافی است. جامعه پژوهش شامل مربیان دوره­ی پیش از دبستان شهر یاسوج بود. در مرحله کیفی تعداد 8 نفر از مربیان با روش هدفمند برای انجام مصاحبه­ نیمه سازمان‌یافته و در مرحله کمی تعداد 92 نفر از مربیان ...  بیشتر

آسیب‌شناسی وضعیت آموزش و برنامه درسی دوره پیش از دبستان ایران

سلمان آخش؛ علی حسینی خواه؛ عفت عباسی؛ نعمت الله موسی پور

دوره 2، شماره 6 ، دی 1395، ، صفحه 1-31

https://doi.org/10.22054/soece.2018.22077.1127

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش "آسیب‌شناسی وضعیت آموزش و برنامه درسی پیش از دبستان در ایران " است. این پژوهش در قالب رویکرد کیفی و به روش پدیدار نگاری انجام‌شده است. جامعه هدف در این پژوهش عبارت‌اند از کلیه مراکز پیش‌دبستانی که از این تعداد 15 مرکز پیش‌دبستانی از استان‌های تهران، البرز و کهگیلویه و بویراحمد به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب ...  بیشتر

تاثیر نمایش خلاق بر رشد مهارت‌های حل مسئله در دختران پیش‌دبستان استان تهران

خیرقدم صبوری؛ عفت عباسی؛ مسعود گرامی‌پور

دوره 1، شماره 2 ، دی 1394، ، صفحه 1-27

چکیده
  این پژوهش به منظور بررسی تأثیر نمایش خلاق بر رشد مهارت‌های حل مسئله در دختران پیش‌دبستانی(6 سال) استان تهران انجام شد. روش پژوهش، شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون _ پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری، کلیه کودکان دختر (6 ساله) دوره پیش از دبستان مراکز پیش‌دبستانی استان تهران بود که از بین آن‌ها 60 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی چند مرحله‌ای ...  بیشتر