بررسی رابطه بین مشارکت والدین درباره پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان (دختران) در پایه اول ابتدایی

عنایت کریم زاده؛ مهدیه نوروزی؛ حسینعلی خیری نیا؛ عادل ظفری نژاد

دوره 3، شماره 11 ، اردیبهشت 1397، ، صفحه 77-96

https://doi.org/10.22054/soece.2021.56192.1270

چکیده
  این پژوهش به‌منظور بررسی رابطه بین مشارکت والدین درباره پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان (دختران) در پایه اول ابتدایی شهر (یاسوج)، با روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی انجام گردید. جامعه آماری پژوهش را والدین دانش­آموزان دختر مشغول به تحصیل در پایه­ی اول ابتدایی شهر یاسوج که دارای مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم و بالاتر بودند که طبق آمار اداره ...  بیشتر

تحلیلی بر ارزشیابی از نقش و جایگاه بازی در فعالیت‌های کودکان در مهدکودک‌ها

عنایت کریم زاده؛ ذولفقار دیودل؛ حسینعلی خیری نیا؛ مهدیه نوروزی

دوره 3، شماره 10 ، اسفند 1396، ، صفحه 45-64

https://doi.org/10.22054/soece.2021.51439.1254

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تحلیلی بر ارزشیابی نقش و جایگاه بازی در مهدکودک­های شهر یاسوج بود، تا بتواند اهمیت بازی در مهدکودک­ها را تشریح کند. روش پژوهش کمی است. جامعه پژوهش شامل کلیه مربیان مهدکودک­های شهر یاسوج بود که از طریق روش تصادفی خوشه­ای تعداد 20 مهدکودک به‌عنوان نمونه انتخاب شدند؛ و ابزار به کار گرفته‌شده، جهت جمع‌آوری داده­ها ...  بیشتر

آسیب شناسی برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی – تربیتی مراکز پیش از دبستان: یک پژوهش ترکیبی

عنایت کریم زاده؛ عفت عباسی؛ مرجان کیان

دوره 2، شماره 7 ، فروردین 1396، ، صفحه 1-36

https://doi.org/10.22054/soece.2020.21380.1124

چکیده
  هدف پژوهش حاضر شناسایی آسیب­های برنامه­ها و فعالیت­های آموزشی- تربیتی مراکز پیش از دبستان (دولتی) است. روش پژوهش ترکیبی از نوع آمیخته اکتشافی است. جامعه پژوهش شامل مربیان دوره­ی پیش از دبستان شهر یاسوج بود. در مرحله کیفی تعداد 8 نفر از مربیان با روش هدفمند برای انجام مصاحبه­ نیمه سازمان‌یافته و در مرحله کمی تعداد 92 نفر از مربیان ...  بیشتر