اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر مبنای هوش چندگانه بر بهبود عملکرد (هوش) کودکان پیش‌دبستانی شهر تهران

سحر تیماج چی؛ معصومه سادات ابطحی

دوره 3، شماره 11 ، اردیبهشت 1397، ، صفحه 145-162

https://doi.org/10.22054/soece.2020.38775.1203

چکیده
  هدف از انجام پژوهش حاضر اثربخشی آموزش مهارت زندگی بر مبنای هوش چندگانه بر بهبود عملکرد (هوش) کودکان پیش‌دبستانی تهران می‌باشد. این پژوهش بر حسب هدف تحقیقی کاربردی است و روش تحقیق نیمه‌آزمایشی با گروه پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل می‌باشد. جامعه­ی آماری پژوهش شامل نوآموزان پیش‌دبستانی (5 الی 6 ساله) منطقه دو شهر تهران و روش ...  بیشتر

بررسی تأثیر بازی‌درمانی بر روی شادکامی و خلاقیت کودکان پیش از دبستان در تبریز

بهرام اصل فتاحی؛ حکیمه تقی پور معصومی

دوره 3، شماره 10 ، اسفند 1396، ، صفحه 109-128

https://doi.org/10.22054/soece.2021.49870.1245

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر بازی‌درمانی بر میزان شادکامی و خلاقیت در کودکان پیش‌دبستانی تبریز انجام شده است. روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با استفاده از طرح پیش‌آزمون – پس‌آزمون با گروه کنترل و آزمایش می‌باشد. جامعه آماری شامل کلیه کودکان پیش‌دبستانی‌های تبریز است. نمونه آماری تحقیق حاضر 30 نفر از کودکان پیش‌دبستانی‌های تبریز ...  بیشتر

مطالعه تطبیقی مدل‌های مدارس کسب‌وکار در کشورهای منتخب؛ مطالعه موردی: نظام پیش‌دبستان

زهرا افتخاری؛ محمدعلی نادی؛ فریبا کریمی

دوره 3، شماره 9 ، مهر 1396، ، صفحه 49-82

https://doi.org/10.22054/soece.2020.40919.1207

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف شناسایی، تطبیق و تحلیل مؤلفه‌های مدل‌های مدارس کسب‌وکار در کشورهای منتخب در بخش پیش‌دبستانی صورت گرفته است. در این پژوهش از روش تطبیقی و با تأکید بر روش چهار مرحله‌ای برودی استفاده‌شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل صد کشور منتخب دارای مدارس کسب‌وکار بوده که به‌موجب نتایج مطالعه رتبه‌بندی مدارس کسب وکار در ...  بیشتر

تاثیر نمایش خلاق بر رشد مهارت‌های حل مسئله در دختران پیش‌دبستان استان تهران

خیرقدم صبوری؛ عفت عباسی؛ مسعود گرامی‌پور

دوره 1، شماره 2 ، دی 1394، ، صفحه 1-27

چکیده
  این پژوهش به منظور بررسی تأثیر نمایش خلاق بر رشد مهارت‌های حل مسئله در دختران پیش‌دبستانی(6 سال) استان تهران انجام شد. روش پژوهش، شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون _ پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری، کلیه کودکان دختر (6 ساله) دوره پیش از دبستان مراکز پیش‌دبستانی استان تهران بود که از بین آن‌ها 60 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی چند مرحله‌ای ...  بیشتر