تأثیر آموزش ریاضی به شیوه آی‌مت بر خلاقیت و مهارت‌های پایه ریاضی کودکان پیش‌دبستان

محسن حاجی تبار فیروزجایی؛ رضا میرعرب رضی؛ فاطمه آسوده

دوره 3، شماره 9 ، مهر 1396، ، صفحه 125-143

https://doi.org/10.22054/soece.2020.45232.1228

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش ریاضی به شیوه آی­مت بر خلاقیت و مهارت‌های پایه ریاضی کودکان پیش‌دبستان می­باشد. طرح پژوهش نیمه­آزمایشی به شیوه پیش­آزمون – پس­آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری شامل کلیه کودکان پیش‌دبستان شهر بابل بودند که با استفاده از روش نمونه‏برداری در دسترس، 40 کودک (20 نفر در گروه آزمایش و 20 ...  بیشتر

تاثیر قصه درمانی درافزایش عزت نفس و خوداثربخشی کودکان پیش دبستانی

حسین قمری کیوی؛ سیده هایده کریمی یوسفی؛ بهنام خشنودنیای چماچائی

دوره 2، شماره 6 ، دی 1395، ، صفحه 49-60

https://doi.org/10.22054/soece.2016.8950

چکیده
  چکیده سنین پیش­دبستانی دوران مهمی محسوب می­شود که در آن از قصه­درمانی بیش از هر دوران دیگری می­توان برای رشد شخصیتی و شناختی- عاطفی کودکان سود جست. هدف از این پژوهش تعیین تاثیر قصه­درمانی در افزایش اعتماد به نفس و خوداثربخشی کودکان پیش­دبستانی است. روش پژوهش پژوهش حاضر از نوع نیمه­آزمایشی با طرح پیش­آزمون – پس­آزمون ...  بیشتر