سهم مهارت‌های حرفه‌ای معلمان دوره ابتدایی در اجرای ارزشیابی توصیفی

مریم شمس اللهی؛ مرنضی سمیعی زفرقندی

دوره 3، شماره 9 ، مهر 1396، ، صفحه 23-47

https://doi.org/10.22054/soece.2020.37429.1189

چکیده
  هدف این پژوهش، بررسی سهم مهارت‌های حرفه‌ای معلمان در اجرای ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی می‌باشد. مهارت‌های حرفه‌ای معلمان در سه بُعد قبل، حین و بعد از تدریس با اجرای ارزشیابی توصیفی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت. چک‌لیست مهارت‌ها شامل 38 مؤلفه در 3 بعد وچک‌لیست ارزشیابی توصیفی دارای 32 مؤلفه بود. چک‌لیست مهارت‌ها با استفاده از چارچوب ...  بیشتر

طراحی و اعتبار یابی الگوی بومی برنامه درسی دوره ابتدایی مبتنی بر مؤلفه‌های زیبایی‌شناسی و هنر

حسن علی گرمابی؛ حسن ملکی؛ سعید بهشتی؛ رضا افهمی

دوره 1، شماره 2 ، دی 1394، ، صفحه 1-32

چکیده
  هدف مقاله حاضر طراحی و اعتبار یابی الگوی بومی برای برنامه درسی دوره ابتدایی مبتنی بر مؤلفه‌های زیبایی‌شناسی و هنر باشد. به این منظور ابتدا با بررسی مبانی نظری و دیدگاه صاحب‌نظران دو رشته مطالعات برنامه درسی و هنر مؤلفه‌های زیبایی‌شناسی و هنر برای برنامه درسی به دست آمد، سپس میزان کاربردی بودن آن‌ها از دیدگاه برنامه ریزان درسی ...  بیشتر