اثر بخشی نمایش خلاق بر اعتماد به نفس کودکان 6-5 سال

حلیمه نعمت الهی؛ احمد برجعلی

دوره 2، شماره 7 ، فروردین 1396، ، صفحه 37-60

https://doi.org/10.22054/soece.2020.15842.1097

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر تعیین اثربخشی نمایش خلاق بر اعتمادبه­نفس کودکان 6-5 سال است. روش انجام پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش‌آزمون- پس‌آزمون با دو گروه آزمایش و کنترل و مرحله پیگیری می­باشد. بر اساس نمونه­گیری هدفمند 30 نفر از کودکانی که نمرات اعتمادبه‌نفس آن‌ها در پیش‌آزمون از نقطه­ی 75% توزیع نمرات (نمره­ی 36) پایین­تر بوده به‌عنوان ...  بیشتر

بررسی رابطه بین شیوه های فرزندپروری و میزان افسردگی کودکان پیش دبستانی شهرستان بوکان

مسعود نجاری؛ فرخنده مفیدی؛ احمد برجعلی

دوره 2، شماره 5 ، آبان 1395، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.22054/soece.2016.8842

چکیده
  چکیده:                                  پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین شیوه‌های فرزندپروری و میزان افسردگی کودکان پیش‌دبستان شهرستان بوکان انجام شد. جامعه مورد مطالعه پژوهش کلیه‌ی دانش آموزان مدارس پیش دبستانی شهرستان بوکان بودند که در یک مطالعه از ...  بیشتر

اثربخشی آموزش همدلی بر زورگویی کودکان 6-4 سال در مراکز پیش از دبستان

ابراهیم بنی اسدی؛ احمد برجعلی؛ فرخنده مفیدی؛ فاطمه بنی اسدی

دوره 1، شماره 1 ، مهر 1394، ، صفحه 1-29

https://doi.org/10.22054/soece.2015.2543

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر باهدف شناخت میزان اثربخشی برنامه‌ی آموزش همدلی بر زورگویی کودکان 6-4 ساله مراکز پیش از دبستان انجام شد. طرح پژوهشی از نوع طرح‌ (پیش‌آزمون، پس‌آزمون، پیگیری) با گروه کنترل و آزمایش یا طرح بین گروهی بود. بر اساس نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای یک مرکز پیش‌دبستان ضمیمه‌ی مدارس ابتدایی انتخاب شد و سپس با اجرای چک‌لیست ارزیابی ...  بیشتر