پیش بینی انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان از طریق خودکارآمدی و راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری

سید نبی الله قاسم تبار؛ ایران دخت فیاض؛ محبوبه حسینی

دوره 2، شماره 6 ، دی 1395، ، صفحه 107-123

https://doi.org/10.22054/soece.2016.8951

چکیده
    هدف در پژوهش حاضر تعیین نقش خودکارآمدی و راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری در انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش­آموزان دختر مقطع ششم ابتدایی بود. پژوهش حاضر از نوع همبستگی است. جامعه آماری تمامی دانش­آموزان دختر مقطع ششم ابتدایی منطقه 15 تهران می­باشد که از بین آنها با استفاده روش نمونه­گیری خوشه­ای­چند­مرحله­ای، ...  بیشتر

اثربخشی آموزش مهارت‌های جرأت‌ورزی در دانش‌آموزان قربانی قلدری

فرخنده مفیدی؛ سید نبی الله قاسم تبار؛ ندا نجف‌زاده

دوره 1، شماره 4 ، تیر 1395، ، صفحه 17-34

https://doi.org/10.22054/soece.2016.7753

چکیده
  این پژوهش با هدف شناسایی میزان تاثیر آموزش مهارت­های جرأت­ورزی بر افزایش توان دانش­آموزان قربانی قلدری پسرکلاس­های چهارم و پنجم ابتدایی برای مقابله با رفتارهای قلدرانه انجام شد. روش پژوهش حاضر، آزمایشی با طرح پیش­آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری در این پژوهش تمامی دانش­آموزان پسر سال چهارم و پنجم ابتدایی ...  بیشتر